17 Muharram 1444 - 14 August 2022
    
  • Twitter Facebook Instagram Icon Linkedin Youtube Snapchat
Sign up for newsletter
Eye of Riyadh
Business & Money | Friday 6 February, 2015 6:48 am |
Share:

Banks can’t cut loan installment from employee bonus — SAMA

The Saudi Arabian Monetary Agency (SAMA) has ordered all Saudi banks not to touch the two-month salary bonus granted by Custodian of the Two Holy Mosques King Salman to all Saudi government and military employees, retirees and students.
According to Talat Hafiz, secretary-general of Media and Banking Awareness Committee of Saudi Banks, this procedure will protect Saudis who are eligible to take advantage of the royal decree, but have been required to pay bank loans.

“SAMA’s instructions are clear to all Saudi banks. There are several Saudi state employees who are required to pay bank loans. At the same time, the two-month bonus is considered a gift from King Salman to Saudis and banks do not have the right to deduct anything from these benefits,” Hafiz told Arab News.
Most Saudis prefer to work in a limited number of major Saudi companies, such as Saudi Aramco, SABIC and other large national employers that have a good reputation with local banks, making it easier for employees at these companies to secure loans.
Meanwhile, Finance Minister Ibrahim Al-Assaf on Wednesday informed all government departments that his ministry has started providing them with additional funds to implement the royal decree.
Al-Assaf also instructed the ministries and departments to pay the two-month bonus to all the retirees including those who have been allowed to take long leave because of pregnancy or disease.

“The bonus shall be paid on the basis of the latest basic salary while the two-month stipend shall be given to only students of government universities and colleges,” he said.
Referring to government employees who pursue higher studies abroad on scholarship, Al-Assaf said they would be treated like scholarship students in foreign countries and paid only two-month remuneration. He also instructed ministries to avoid double payment. “The bonus payment should not be linked with the timing of the payment of usual salary,” the minister said.

The total bonus for government employees, retirees and students would amount to SR110 billion.
Fadiya Al-Fawaz, an expert in social responsibility programs, said major Saudi companies would cut down their allocations for their CSR programs in 2015 as a result of the payment of bonus. She said fall in oil prices would also affect CSR programs for social welfare this year.
Share:
Print
Post Your Comment (View 9 Comments)
Maktoum bin Mohammed Wednesday 29 June, 2022 5:28 am
وجدنا أن الخدمات التي يقدمها الاتحاد الأوروبي محترفة وصادقة للغاية. أنا سعيد وممتن للدعم الذي تلقيته منكم. لقد استلمت قرضي بقيمة 15.000.000 دولار في حسابي. إذا كنت بحاجة إلى قرض ، أرسل لهم بريدًا إلكترونيًا على [email protected] و WhatsApp: +393509828434 فهم صادقون وجديرون بالثقة ومحترمون. لا يحتاجون إلى أي رسوم قبل إرسال القرض الخاص بك ، قم بتطبيق القرض الخاص بك معهم.
Hossam Eldeen Mohammed Tuesday 14 June, 2022 4:16 am
لأول مرة عندما كنت في حاجة ماسة إلى المال ، لكن لم يستطع أحد إقراضه ؛ كل من قابلتهم خدعوا وأخذوا مني الكثير من المال دون أي شيء. تقدمت بطلب للحصول على قرض من الاتحاد الأوروبي ، نظرًا لتعليقات العملاء الآخرين ، فإن كل شيء معهم بسيط للغاية وسريع وواضح.
Hossam Eldeen Mohammed Tuesday 14 June, 2022 4:14 am
لقد ملأت نموذج طلب التسجيل ، وتم تأكيده لي بسرعة كبيرة وفي غضون دقائق ، بعد عملية المصادقة ، تم تحويل الأموال على الفور إلي. لست مضطرًا للذهاب إلى أي مكان ، WhatsAppهم على +393509828434 هم أكثر شركات الإقراض صدقًا وإخلاصًا التي صادفتها عبر الإنترنت. أرسلهم بالبريد الإلكتروني على [email protected] و whatsapp: +393509828434.
Mohamed Abdulrahman Sunday 12 June, 2022 2:34 am
لقد اشتركت في قرض الاتحاد الأوروبي مرتين. كانت المرة الأولى مباشرة سريعة حقًا. تمت الموافقة على الطلب فورًا وبمجرد إرسال المستندات ، تم إرسال الأموال على الفور إلى حسابي. المرة الثانية ليست بهذه السرعة. على الرغم من حقيقة أن القرض الأول البالغ 5000 يورو قد تم دفعه في الوقت المحدد ؛ كان علي أن أكتب للدعم الفني من الاتحاد الأوروبي للقروض المشتركة. عندها فقط تلقيت المال. ربما لأنني أخذت 15.000.000 دولار للمرة الثانية.
Mohamed Abdulrahman Sunday 12 June, 2022 2:34 am
لم يتلقوا أي عمولة ، ولا رسوم تسجيل ، ولا ضمانات تجارية ، ولا رسوم تأمين. تعد شركة قروض الاتحاد الأوروبي شركة نزيهة وجديرة بالثقة ومحترمة وموثوق بها ، تقدم بطلب منها إذا كنت بحاجة إلى قرض أو مساعدة. يوجد أدناه بريدهم الإلكتروني و WhatsApp: [email protected]، +393509828434.
محمود مصطفى Wednesday 25 May, 2022 2:26 am
بصفتنا شركة صغيرة ، فقد عملنا بجد لتحقيق مبيعات جديدة وتنمية أعمالنا. ومع ذلك ، نحتاج بين الحين والآخر إلى يد العون ببعض التمويل الإضافي الذي يسمح لنا بالانتقال إلى مشاريع أكبر والحصول على مزيد من المرونة. ذهبنا إلى مصرفنا ومصادرنا المعتادة ، لكن كالعادة قالوا لا ، لا يمكنهم تقديم قرض لنا دون ضمان.
محمود مصطفى Wednesday 25 May, 2022 2:25 am
بعد التحدث إلى صديقة تقدمت بطلب للحصول على قرض من {European Union Loan Syndication} من قبل ، اتصلنا بها للحصول على بعض النصائح في البداية حول ما يجب فعله. أعطتنا رقم WhatsApp الخاص بـ {European Union Loan Syndication} وفي غضون يوم واحد ، قدمت لنا خطة عمل. قررنا المضي قدمًا وفي غضون أيام قليلة حصلنا على القرض الذي أردناه ، والذي تم إرساله إلى مصرفنا عن طريق {European Union Loan Syndication}!
محمود مصطفى Wednesday 25 May, 2022 2:25 am
لقد منحنا {European Union Loan Syndication} قرضًا ذا قيمة كبيرة ، وهو أمر لا يمكن للبنوك القيام به أو تقديمه. إذا كنت تمثل شركة صغيرة تبحث عن تمويل ، فإن {European Union Loan Syndication} هي أفضل شركة إقراض يمكنك التحدث إليها! هذه شركة إقراض نزيهة ومحترمة وجديرة بالثقة تقدر سعادة عملائها. أدناه هو الاتصال بهم.

البريد الإلكتروني: [email protected]
رقم الواتس اب: +393509828434
Bishop Elijah Thursday 30 August, 2018 1:37 pm
مرحبا،
هذا هو إعلام العامة أن المطران إيليا ، مقرض القرض الخاص قد فتح فرصة مالية للجميع في حاجة إلى أي مساعدة مالية. نقدم قرض بمعدل فائدة 2٪ للأفراد والشركات والشركات بموجب شروط وشروط واضحة ومفهومة. اتصل بنا اليوم عن طريق البريد الإلكتروني حتى نتمكن من إعطائك شروط وأحكام قرضنا على: [email protected] أو WhatsApp: +2349035555247
ADD TO EYE OF Riyadh
RELATED NEWS
MOST POPULAR